Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kajacsapdák

2009.11.18

Vigyázat!             Telített zsírok                     Transzzsírok

Miért rosszak?Megemelik a koleszterinszintet,    Megemelik a koleszterinszintet,

                               ez komoly szív- és érrendszeri      gyorsítják a szív- és érrendsze-

                               betegségeket okozhat.                      ri betegségek kialakulását.

Miben találhatók?Vörös húsokban, tejtermé-       Margarinokban, kekszekben,

                                    kekben, főként állati ere-      cukorkákban, chipsekben, rán-

                                   detű élelmiszerekben.           tott ételekben, péksütikben stb.

 

Ez OKÉ!               Egyszeresen                       Többszörösen      

                                                  telített zsírok

Miért jók?Emelik a "jó" koleszterin szintjét,           Az omega3 és az omega6

                      elengedhetetlenek a szervezet vi-          zsírsavak szívbetegségek el-

                      tamin- és ásványi anyag -készleté-         len, az agyunk egészséges

                     nek egyensúlyához.                                működése érdekében, lelki

                                                                                egyensúlyunk megőrzése miatt

                                                                                  fontosak.

 

Ha már tudod, melyek a jó és melyek a kerülendő zsírok, akkor nem is kell mást tenned, mint megkeresni az egészségtelen ételek helyett az egészségesebb megfelelőket!Így biztos lehetsz benne, hogy nem fogyasztasz majd üres kalóriákat és túl sok zsírt - ez egy lépéssel közelebb visz ahhoz, hogy elfelejtsd az úszógumit!

Mivel kezded a reggelt?

Csokis müzli helyett natúr müzli, natúr cornflakes + igazi gyümölcsök (alma, banán stb.).Az előre gyártott müzlik zsírtartalma akár 20 % is lehet, a cukortartalmuk szintén magas.

Túrós táska, kakaós csiga stb. helyett teljes kiőrlésű gabonákból készült kifli, zsemle.Az édes péksütikben akár 25g zsír is lehet, míg egy teljes kiőrlésű zsemlében csak 3-4g.

3,5%-os gyümölcsjoghurt helyett natúr joghurt, kefir vagy gyümölcsös túró.Tipp: Mindig nézd meg, hány százalékos tejterméket veszel.Válaszd a zsírszegény (1,5%-os vagy alacsonyabb zsírtartalmú) fajtákat!

Szalámi, párizsi helyett csirkemellsonka.Egy adag téliszalámi 8g zsírt, míg ugyanannyi sonka csak 2g zsírt tartalmaz!

 

Kedvenceid a gyorséttermekből

Hot dog: mustárral egyszer-egyszer még elmegy, de majonézzel, ketchuppal, olvasztott sajttal vagy pirított hagymával már igazi zsírcsapda lehet, ezér csak óvatosan!Egy egyszerű hotdog 360 kalóriát és 18g zsírt tartalmaz.

Gyros: már látványra is nehéz a zsírtól csöpögő húshegy, de ha nem tudsz ellenállni neki, akkor csirkéből készültet kérj, sok salátával és minimális mennyiségű szósszal!

A panírozott húsokat hagy meg hetente egyszer, a vasárnapi ebédre.Ezek igazi zsírcsapdák, főleg ha sertéshúsból készülnek.Helyettük inkább natúr csirke- vagy pulykamellfilét egyél!

Hamburger: alapból 255 kalória és 9g zsír van benne, ráadásul az extra feltétekkel még felturbózod ezeket a mennyiségeket.Csak óvatosan a sajttal, baconnel, a majonézzel és társaikkal!

Sült krumpli: egy nagy adag gyorséttermi burgonya legalább 471 kalória és 23g zsír.Ha nem tudsz lemondani róla, legalább érd be a legkisebb adaggal!

 

Amikor egy kis nassolásra vágysz

Kedvenc tejcsokid is csak hetente egyszer fér bele (egy tábla 530 kalória és 32g zsír), válaszd helyette a magas kakaótartalmú étcsokit vagy például a gumicukrokat, amikben egyáltalán nincs zsír!

A krémes sütik és torták is tiltólistára kerülnek, helyettük gyümölcsös édességeket egyél, ha már végképp nem tudsz ellenállni a kísértésnek!

Chips és sós mogyoró: már egy kis zacskó is 20g zsírt jelent, nem beszélve a hatalmas mennyiségű sórol, amit ilyenkor magadba tömsz vele.A ropi jó alternatíva, hiszen a zsírtartalma alacsony, de a só miatt ebből is csak módjával egyél!

Tipp: Kedvenc sós rágcsálnivalónk a natúr vagy enyhén sós pattogatott kukorica - természetesen vaj nélkül!

 

5 gyors tipp, hogy elkerüld a zsírcsapdákat

1. Felejtsd el a "3 nap alatt 5 kiló mínusz" jellegű diétákat és minden egyoldalú (csak rizs, csak tészta, csak krumpli stb.) diétás módszert!Ezek hosszú távon soha nem eredményesek, ráadásul rendkívül egészségtelenek!

2.Napi 5 étkezés - ne hagyd ki egyiket sem!Ha rendszeresen eszel kisebb adagokat, az anyagcseréd folyamatos lesz, a tested állandó energia-utánpótlást kap, és folyamatosan égeti el a kalóriákat, így nem lesz mit felhalmoznia.Ha viszont kihagysz egy-egy étkezést, és ettől vársz látványos fogyást, rossz úton jársz!Ilyenkor ugyanis a tested azonnal elkezd zsírt raktározni, hiszen nem jut hozzá a szokásos kalóriamennyiséghez.Az így elraktározott "tartalék" pedig nem más, mint a hurkák és a párnácskák a combodon!

3.Mindig igyál sok folyadékot!A legjobb, ha naponta 1,5-2 liter vizet, gyümölcslevet, frissen készített teát vagy zöld teát iszol, és emellett csak néha hajtasz le egy-egy pohár szénsavas üdítőt!A víztől szebb lesz a bőröd is, és az édességeket sem kívánod annyira!

4.A zsírszegény életmód nem jelent egyet a zsírmentes életmóddal!Bizonyos mennyiségű (kb. 70g) jó zsírra szükséged van, hogy a tested hozzájusson alapvető ásványi anyagokhoz, vitaminokhoz, és a hormonháztartásod is jól működjön!

5.Lehet, hogy eddig nem rajongtál a gyümölcsökért, de ezen ideje változtatnod.Minden nap legalább két adag gyümölcsöt egyél (mondjuk, tízóraira és uzsonnára), hiszen ezek tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, egészséges szénhidrátokkal, segítik az emésztést, javítják a közérzetedet és feltöltenek energiával.Ugye még te sem hallottál olyasmiről, hogy gyümölcstől elhízott volna valaki?:)

 

 


 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.